Головна » 2012 » Листопад » 18 » Центри ґендерної освіти ВНЗ - крок на шляху впровадження ґендерних підходів у систему вищої освіти
Центри ґендерної освіти ВНЗ - крок на шляху впровадження ґендерних підходів у систему вищої освіти
00:41

Досвід багатьох країн світу свідчить, що при підвищенні частки жінок на рівні прийняття рішень, посилюється соціальна орієнтація державної політики, знижується рівень корупції, що сприяє розвитку всього суспільства, покращенню стандартів якості життя, досягненню миру та безпеки.

З моменту створення ООН (1945 р.)  200 країн-членів прийняли більш ніж 500 конвенцій, угод та норм, серед них більш ніж 100 спрямовані на досягнення  рівності за ознакою статі.

В цій низці особливе місце займає Декларація Тисячоліття Організації Об’єднаних Націй, яку було затверджено у вересні 2000 р. на Саміті Тисячоліття в Нью-Йорку.  У ній було визначено Цілі розвитку тисячоліття (ЦРТ), які 189 країн, включаючи Україну, зобов’язалися досягти до 2015 р. Одна з 8-ми глобальних цілей, які потребують нагального вирішення - сприяння рівності жінок і чоловіків. Таким чином, Україна визнала забезпечення ґендерної рівності пріоритетом державної політики в усіх сферах діяльності. 

В Україні система ґендерної освіти відсутня, впровадження ґендерного компоненту в систему вищої освіти відбувається спорадично, в більшості своїй в закладах соціально-гуманітарного профілю, завдяки діяльності  та ентузіазму окремих викладачок та викладачів, ініціативі громадських організацій за підтримки міжнародних організацій та фондів. В профільних ВНЗ ці підходи майже не використовуються. 

Сьогодні, на засіданні круглого столу, представникам ВНЗ Чернівецької області радником голови Чернівецької облдержадміністрації з гендерних питань на громадських засадах Н.Батраковою, було презентовано алгоритм створення Центру гендерної освіти (ЦГО) на базі окремо визначеного вузу. Метою створення Центру гендерної освіти є надання методичної та науково-практичної підтримки викладацькому складу та студентській молоді ВНЗ щодо впровадження у навчально-виховний процес ґендерних підходів та ідей ґендерної рівності шляхом організації науково-дослідної роботи, виховних заходів для забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, ліквідації всіх форм дискримінації, запобігання насильству у всіх сферах життя суспільства та протидії торгівлі людьми.


Під час круглого столу відбувся відео – аудіозв'язок  із Харківським обласним ресурсним Центром та Центром гендерної освіти Житомирського університету ім. І.Франка. Вони охоче поділилися із присутніми досвідом створення і діяльності Центрів, а також озвучили результати впровадження своїх кращих ініціатив. Нині діючі гендерні освітні центри задля кращої комунікації і співпраці об’єдналися у Всеукраїнську мережу. До неї, зокрема, увійшли: Ґендерний центр Сумського державного університету; Закарпатський обласний Центр ґендерної освіти при Ужгородському національному університеті; Кафедра соціальної педагогіки і ґендерних студій Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка (Інститут педагогіки і психології); Центр ґендерної освіти Харківської гуманітарно-педагогічної академії; Центр ґендерної освіти Житомирського державного університету імені Івана Франка; ҐЦ Харківського національного педагогічного університету імені   Г. С. Сковороди, інші навчальні заклади.

О.Киналь, заступник голови правління Асоціації жінок-депутатів місцевих рад Чернівецької області, наголосила, що гендерний підхід в педагогіці є новим методологічним інструментом аналізу й проектування особистісних змін,  що ґрунтується на врахуванні «фактору статі» в змісті освіти та характері міжособистісної взаємодії «викладач – студентська аудиторія».

Метою ґендерного навчання та виховання студентської молоді є формування розуміння сутності норм та установок взаємодії статей на принципах ґендерної рівності, але й потреби керуватися ними в усіх сферах життєдіяльності. В той же час, сучасний педагог має бути обізнаним та володіти основами ґендерної теорії, що вже давно стало професійною нормою педагогів в демократичних країнах. Тому є сподівання, що ВНЗ Чернівецької області долучаться до всеукраїнської мережі центрів гендерної освіти, об’єднавши знання науковців і досвід практиків.


Н.Батракова

Радник голови Чернівецької ОДА 

з гендерних питань на громадських засадах



Категория: Новини Всеукраїнської мережі Центрів гендерної освіти ВНЗ | Переглядів: 370 | Додав: dvm | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Реєстрація | Вхід ]
Четвер, 08.12.2016, 13:53
Вітаю Вас Гость

Категорії

Новини музею [60]
Акції та звернення [50]
16 днів проти насильства [16]
Всесвітня кампанія
100-річчя 8 березня [7]
Жіночі сторінки історії [10]
календар знаменних та пам’ятних дат
Новини Всеукраїнської мережі Центрів гендерної освіти ВНЗ [46]

Вхід

Календар новин

«  Листопад 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Пошук

Партнери


Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0