15.11.11
Жінки продовжують своє сходження щаблями влади, стаючи главами держав, керівниками корпорацій і впливових засобів масової інформації, але їх статус меншини означає, що вони все ще стикаються з суворими обмеженнями через їхню стать. «Жінок засуджують більше, навіть інші жінки", сказала Валері Янг, редакторка, авторка твору „Таємні думки успішних жінок”. У той час, як лідери-чоловіки мають право мати велику кількість уособлень, могутніх жінок часто підводять під банальні стереотипи, які підривають їхню владу.
ForbesWoman розшукав багатьох з найвпливовіших жінок світу, від глави МВФ Крістін Лагард, до Джилл Абрамсон з New York Times, щоб задати питання: Який ваш найменш улюблений стереотип про впливових жінок? Експерти з гендерних питань і кар'єри також наголосили на небезпечності оман щодо жіночого успіху і того, як вони просочуються в колективну підсвідомість. Нижче наводяться 10 найбільш ненависних і широко поширених стереотипів.
№ 1 Снігова королева
Галлей Бок, головний виконавчий директор тренінгової компанії з лідерства і розвитку Fierce, зазначає, що безжалісний стереотип „Снігової королеви” набуває загрозливого поширення. Культурне зображення - холодна редакторка журналу Міранда Прістлі у фільмі „Диявол носить Prada” (і її реальне уособлення Ганна Вінтур з Vogue) і підступна леді-бос Петті Hewes зі „Збитків”, змальовують успішних жінок як несимпатичних власниць влади.
"Жінка, яка показує емоції на робочому місці, часто вважається занадто крихкою або неспроможною бути лідеркою", говорить Бок. "Жінка, яка не виявляє ніяких емоцій, є крижаною і нежіночною гіпер-професіоналкою. Для багатьох жінок це може бути безвиграшною ситуацією".
№2 Самотня і одинока
Гарвардська викладачка Олівія Фокс Кабенe зазначає, що сильним є враження, що могутні жінки лякають чоловіків і доведеться пожертвувати своїм особистим життям. Саме це може зупинити жінку у бажанні йти до влади. Навіть ті жінки, які не зацікавлені в шлюбі, зазнають різких суджень. Чоловіки лишаються холостяками, а жінки зводяться до "незаміжніх" і "старих дів". Насправді, коли Джанет Наполітано була призначена секретарем Національної безпеки, критики сказали, що саме її самотність дозволила їй "витрачати більше часу на роботу".
№3 Жорстка
Перша жінка-головний редактор New York Times, Джилл Абрамсон зовсім не стереотипна. У неї була насичена кар'єра, пов’язана із журналістськими розслідуваннями в Wall Street Journal і вона здійснила шлях до вершини Times. Вона також корінна мешканка Нью-Йорку і пише книгу про щенят. Тепер їй доводиться боротися з тим, що її називають "жорсткою" і "різкою". За словами Абрам сон, «як та, хто вела журналістські розслідування, я мала жорсткі стандарти і жахливі способи розслідування та викладу історії, але я не вважаю себе жорсткою людиною".
№4 Слабка
Президент Коста-Ріки Лаура Шиншила, перша жінка-лідер цієї країни, сказала, що успішні жінки стикаються зі стереотипами головним чином тому, що суспільство все ще пристосовується до нещодавньої влади жінок приймати рішення. Шиншила вважає найбільш поширеним стереотипом те, що жінки є "слабкими", сприйняття, яке може випливати з бажання жінки прийти до консенсусу. "Ми розуміємо успіх не як досягнення однієї персони, а як досягнення команди", сказала вона. «Це інший спосіб використання влади, але багатьма це вважається свого роду слабкістю".
№5 Чоловікоподібна
Те, що впливові жінки мають бути, поводитись і виглядати як чоловіки, насправді дуже дратує Крістін Лагард, керуючу директорку Міжнародного валютного фонду. У відео-інтерв'ю з FORBES вона сказала, що ненавидить ідею, відповідно до якої "треба виглядати, як бізнесмен". Вона зізналася, що іноді відчуває тиск виглядати "так як належить", але намагається протистояти тому, щоб мати "надмірно діловий" вигляд.
№6 Схильна до потурання
Коли на каналі NBC Каррі починала свою кар'єру, їй сказали, що вона не може бути репортером новин, тому що жінки „не мають хватки до новин". Тепер вона на вершині своєї кар’єри і каже, що стереотип, який найбільше її ображає, це „ідея, що жінка може бути успішною тільки тому, що вона якимось чином потурала або влаштовувала свій зріст, що вона не може піднятися просто тому, що вона занадто добра працівниця, щоб їй відмовили”. Вона пережила це на власному досвіді – за її словами, її постійно питають, чи "змушувала вона NBC дати їй керівну посаду, або чи не було "закулісної угоди". Як сказала Каррі, - "Як на мене, це дуже дратує". №7 Емоційна
Еллен Любин-Шерман, бізнес-тренер і авторка книги „Основи неймовірності”, вважає, що одним з найнебезпечніших стереотипів, з якими стикаються жінки-лідери, є схильність до емоційних спалахів. Незважаючи на стриманість і врівноваженість Державного секретаря США Хілларі Клінтон, її зрив під час передвиборної кампанії викликав масу відгуків у пресі. Такий самий випадок трапився з колишньою СЕО Yahoo! Керол Бартц, яку часто засуджували за «лихе слівце»: саме це стало причиною звинувачень в «емоційності» і «непередбачуваності».
№8 Мегера
«Для чоловіка гнів - це ознака статусу. Однак коли гнів виявляє жінка, це розглядається як знак некомпетентності », - каже Валері Янг. Коли в 2008 році Мішель Обама брала участь в передвиборній кампанії свого чоловіка, їй пришили ярлик «злої чорної дами». Гарвардський адвокат свідомо пом'якшував імідж і промови нинішньої першої леді з метою надати її образу привабливості: вона перетворилася на модну даму і надійну опору для свого чоловіка, а її позиція з політичних питань відійшла на другий план.
№9 Символ
Жінки займають лише 16% керівних посад в корпораціях. Проте найчастіше їх розглядають лише як «символ» різноманіття, а не як таких співробітників, які заслуговують на даний пост. Колишня Держсекретар США Кондоліза Райс часто була єдиною жінкою на важливих зустрічах, проте не статева приналежність привела її в коридори влади. «Хоча компанії всерйоз розглядають проблему різноманітності, вони не погодяться призначити на посаду некомпетентного працівника, - каже директор центру з розвитку кар'єри Northeastern University Лінн Сарікас. - Жінок беруть на роботу через їх освіту, досвід і потенційну користь для компанії.
№10 Чірлідер
Президент і генеральний директор Change Strategists Біллі Блер відзначає, що визначну жінку, яку вважають жіночною і добродушною, можуть порахувати занадто зговірливою, але ніяк не сильним лідером. Коли колишній губернатор Аляски Сара Пейлін балотувалася на пост віце-президента, Блер був вражений думкою про неї одного клієнта, як про «чірлідера, а не керівника».
За матеріалами Forbes
Джерело: http://vsirivni.com.ua/news/nazvan-10-naig-rshikh-stereotip-v-shchodo-mogutn-kh-zh-nok | |
| |
Переглядів: 2385 | |
Категорії розділу | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Пошук |
---|
Вхід на сайт |
---|
Статистика |
---|