Головна » 2010 » Листопад » 27 » Акція « Я обираю вільний інформаційний простір»
Акція « Я обираю вільний інформаційний простір»
23:31

Херсон, 2009 рік

Волонтери під час акції "Я обираю вільний інформаційний простір" провели моніторинг зовнішньої реклами у м. Херсоні. В результаті було виявлено 6 грубих порушень.

Перед безпосереднім моніторингом зовнішньої реклами 48 студентів пройшли підготовку відвідавши лекції «Реклама. Види реклами. Порушення суспільної моралі у рекламі», яку проводили Олена Микитась та Євгенія Руссу. Студенти – майбутні соціологи ознайомились з видами реклами та законами, які не дозволяють порушувати суспільні норми та цінності в ній.

Так виникла волонтерска група оцінки зовнішньої реклами до складу якої війшли 20 студентів. Всі учасники отримали моніторингові картки та інструктаж по їх заповненню. Об’єднавшись у 6 груп вони пройшли по центральним вулицям міста. Через 1 годину презентували результати проведеного моніторингу. В результаті були написані 6 заяв на управління у справах захисту споживачів у Херсонській області на ті реклами, які порушують закони «Про рекламу»; «Про захист суспільної моралі», оскільки там було використано зображення зброї, дискримінаційна реклама, реклама алкогольних напоїв.

Моніторинг зовнішньої реклами здійснювався шляхом візуального огляду зображення та прочитування текстової інформації, розміщеної на носіях зовнішньої реклами (біллборд, сіті – лайт, вивіска, відкриті вітрини торгівельних закладів та закладів послуг, щити на будинках, дошки рекламних оголошень, афіші, вуличні розтяжки, інші об’єкти)
В основу критеріїв дослідження рекламної продукції покладені вимоги ст. 2, 14 Закону України « Про захисту суспільної моралі», а також Закону України « Про рекламу», які встановлює заборону на виробництво та розповсюдження продукції, що посягає на норми суспільної моралі, а саме: пропагує війну, національну та релігійну ворожнечу, зміну шляхом насильства конституційного ладу або територіальної цілісності України;

  • пропагує фашизм та неофашизм;
  • принижує або ображає націю чи особистість за національною ознакою;
  • пропагує неповагу до національних і релігійних святинь;
  • принижує особистість, є проявом знущання з приводу фізичних вад (каліцтва), з душевнохворих, літніх людей;
  • пропагує невігластво, неповагу до батьків;
  • пропагує наркоманію, токсикоманію, алкоголізм, тютюнопаління та інші шкідливі звички ( містять зображення цигарок, алкогольних напоїв);
  • містить зображення еротичного характеру;
  • порушують етичні, гуманістичні норми, нехтують правилами пристойності;
  • містять зображення зброї.

Ініціатором проведення акції стали:

Ірина Шаповалова  – представник Національної експертної комісії України з питань
захисту суспільної моралі у Миколаївській та Херсонській областях;

Наталія Дорофєєва – начальник відділу управління з питань внутрішньої політики
та зв»зків з громадськістю Херсонської облдержадміністрації);

Олена Микитась – голова експертної робочої групи ( ХОЦ «Успішна жінка»);

Євгенія Руссу – представник обласного управління у справах захисту прав споживачів.

Що передувало акції?
Рішенням експертної робочої групи з аналізу дотримання суб’єктами підприємницької діяльності вимог чинного законодавства у сфері захисту суспільної моралі при здійсненні рекламної діяльності від 22 березня 2010 р. задля вдосконалення механізму моніторингу інформаційного простору України було вирішено провести акцію «Я обираю вільний інформаційний простір» з моніторингу зовнішньої реклами у м. Херсоні. Експертна робоча група створена та затверджена 14.09.2009 р. при громадській колегії (регіональній комісії) з питань суспільної моралі у Херсонській області.

До проведення акції долучились волонтери кафедри соціальної роботи інституту історії психології та соціології Херсонського державного університету (ст. викладач кафедри Оленковська Лариса)

Акція стала продовженням низки заходів, організованих Херсонським обласним центром «Успішна жінка» щодо питання сексизму у рекламі, тобто дискримінаційному зображенні жінок або чоловік у рекламі. Акції передували такі заходи як дискусійний клуб, обговорення за методикою «Світового кафе», де рекламщики, громадськість, держслужбовці обговорювали питання сексизму та яким чином це можно регулювати.

Микитась Олена ,
голова ХОЦ «Успішна жінка»,
голова експертної робочої групи з аналізу
дотримання суб»єктами підприємницької
діяльності вимог чинного законодавства у
сфері захисту суспільної моралі.

Успішна жінка



Переглядів: 493 | Додав: gender | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Реєстрація | Вхід ]
Неділя, 04.12.2016, 10:11
Вітаю Вас Гость

Категорії

Новини музею [60]
Акції та звернення [50]
16 днів проти насильства [16]
Всесвітня кампанія
100-річчя 8 березня [7]
Жіночі сторінки історії [10]
календар знаменних та пам’ятних дат
Новини Всеукраїнської мережі Центрів гендерної освіти ВНЗ [46]

Вхід

Календар новин

«  Листопад 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Пошук

Партнери


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0