10:16
Підтримаємо Стратегію впровадження гендерної рівності у сфері освіти “Освіта: гендерний вимір - 2021”

Пану Володимиру Гройсману,
Прем’єр-міністру України

Пані Іванні Климпуш-Цинцадзе, 
Віці-прем'єр-міністру з питань європейської та євроатлантичної інтеграції 

Пані Катерині Левченко,
Урядовій Уповноваженій з питань ґендерної політики

Пані Лілії Гриневич,
Міністру освіти та науки України
 
МФО «Рівні можливості»

Звернення

Громадськість та експертне середовище висловлює підтримку Уряду у сфері впровадження політики рівних прав та можливостей жінок і чоловіків та зусиллям держави в дотриманні прав людини  та протидії дискримінації.

Прийнято вкрай важливу Державну соціальну програму забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року. Вперше за всю історію України Урядом розробляється Національний план дій з виконання заключних зауважень Комітету ООН з ліквідації дискримінації щодо жінок до восьмої періодичної доповіді України про виконання Конвенції про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок на період до 2021 року. Відмінено наказ МОЗ, що обмежував перелік доступних для жінок професій та багато іншого. Всі ці дії беззаперечно наближують Україну до рівноправ’я та виконання взятих державою на себе міжнародних зобов’язань, зокрема в рамках виконання Конвенції про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок, Угоди про Асоціацію Україна - ЄС, Цілей сталого розвитку.

Україна вже тривалий час рухається у напрямі забезпечення в суспільстві рівних прав та можливостей. Це стало невід’ємною складовою національних зобов’язань, відображених, зокрема, у Законі «Про забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків».

Утім, ми глибоко занепокоєні процесами, які активізуються в Україні щодо протидії політиці рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, ґендерній політиці. Зокрема, тим тиском, що вчиняється на Міністерство освіти і науки, та маніпуляціями навколо  антидискримінаційної експертизи.

Сама наявність такої експертизи демонструє, що Уряд та Міністерство освіти і науки поставили інтереси та потреби дитини в центр освітнього процесу. Антидискримінаційна експертиза дає можливість віднайти у підручниках (ілюстраціях, методичному матеріалі) вияви дискримінації за захищеними ознаками відповідно до статті 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» (раса, колір шкіри, політичні, релігійні та інші переконання, стать, вік, інвалідність, етнічне та соціальне походження, мова та ін.) та надати рекомендації щодо їх усунення. Вже, завдяки такій експертизі, було виявлено чимало просто недопустимих висловлювань – «негри», «жиди», «цигани». Зауважимо, що підручники, в яких були такі слова, готували до друку за державний кошт.

Наявність такої експертизи дає можливість державі Україна виконувати взяті на себе зобов’язання щодо ліквідації  всіх форм дискримінації щодо жінок та чоловіків, адже  усунення будь-якої стереотипної концепції ролі чоловіків і жінок на всіх рівнях і у всіх формах навчання сприятимуть досягненню цієї мети. У підручниках виявлено стереотипізацію, наприклад, зображення людей похилого віку виключно немічними або жінок виключно домогосподарками, зображення хлопчиків та дівчат у стереотипних ролях. Така стереотипізація формує уявлення, що про дітей можуть піклуватися лише жінки, а технічними професіями можуть займатися виключно чоловіки. До того ж в підручниках зовсім відсутні особи з інвалідністю, а  в Україні це  близько 6 % населення.

Цей підхід суперечить сучасним викликам та тенденціям, які свідчать про те, що для побудови економіки майбутнього, яка є динамічною та всеосяжною, ми повинні забезпечити рівні можливості для розвитку і реалізації кожної людини. Коли жінки/дівчата та чоловіки/хлопці у всій різноманітності не інтегровані, країна втрачає навички, ідеї та перспективи, які мають вирішальне значення для розвитку та використання нових можливостей. На сьогоднішній день існують розрахунки щодо економічних зисків від досягнення ґендерної рівності. Наприклад, за умов реалізації конкретних заходів щодо покращення ґендерної рівності в країнах Європейського Союзу, ВВП на душу населення збільшиться на 6,1 - 9,6%, що становитиме від 1,95 до 3,15 трлн євро до 2050 року. Це допоможе вирішити проблему бідності, соціального забезпечення, стійкого розвитку тощо.

Занепокоєння викликають активні напади та маніпуляції із терміном «ґендер» та «ґендерна рівність».  Антидискримінаційна експертиза МОН України спирається на законодавство України,   зокрема, визначення ґендерної рівності як рівного правового статусу жінок і чоловіків та рівні можливості для його реалізації,  що дозволяє особам  обох статей   брати   рівну   участь   у  всіх  сферах  життєдіяльності суспільства (Закон  України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків»).

На сьогоднішній день ґендерні студії складають потужну галузь знань, яка формується як міжнародним, так і національним середовищем експертів, дослідників, викладачів. Як і в кожній науці, в цій галузі напрацьований певний понятійний апарат, який не можна змінювати на догоду будь-кому. Наукові здобутки цієї галузі базуються на міждисциплінарних дослідженнях і відображають сучасні процеси і тенденції, які відбуваються в світі і в Україні.

Прикро, що антиґендерну політику активно підтримує Всеукраїнська Рада Церков і релігійних організацій, які мали би опікуватися душею кожної людини, а не намагатися вплинути на державну політику, розвиток освіти і науки. Слід нагадати про те, що Україна є світською державою, і церква і релігійні організації відокремлені від держави, а школа – від церкви (Ст.35 Конституції України). Формування духовних і моральних цінностей не є прерогативою якоїсь однієї релігії чи конфесії. Сьогодні цей процес спирається на досвід всього людства і базується на загальнолюдських цінностях. 

Враховуючи викладене, вважаємо за необхідне продовжувати впровадження політики рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, у тому числі у сфері освіти та науки, зокрема, через проведення антидискримінаційної експертизи підручників, методичних матеріалів тощо, а також прийняти Стратегію впровадження гендерної рівності у сфері освіти “Освіта: гендерний вимір - 2021”, яка вже без зауважень пройшла урядовий комітет.

Організації та особи, що підтримують звернення:
Оксана Кисельова, президент КМГО «Інститут ліберального суспільства»
Тетяна Ісаєва, директорка Центру гендерної культури 

Якщо Ви підтримуєте звернення, залиште ваші дані у коментарях

Категорія: Акції та звернення | Переглядів: 5427 | Додав: dvm | Рейтинг: 3.3/3
Всього коментарів: 1321 2 3 ... 13 14 »
avatar
1
Дмитро Мартиненко, Центр гендерної культури
avatar
2
Володимир Любивий, Глухівський НПУ ім. О. Довженка
avatar
3
Галина Єрко, керівниця Центру гендерної освіти, викладачка Луцького педагогічного коледжу
avatar
4
Юлія Королевська, Бердянський державний педагогічний університет
avatar
5
Наталія Байдюк, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
avatar
6
Євгенія Луценко, Центр соціальних і гендерних досліджень "Нове життя", м. Київ
avatar
7
Марта Чумало, Центр "Жіночі перспективи", м.Львів
avatar
8
Марія Дмитрієва, Фемінізм.УА
avatar
9
Зайцева Олена, юристка, ФОГ Резистанта
avatar
10
Тетяна Побоча КЗВО "Дніпровська академія неперервної освіти", м.Дніпропетровськ
1-10 11-20 21-30 ... 121-130 131-132
avatar
Четвер, 28.03.2024, 15:02
Вітаю Вас Гость

Категорії розділу

Новини музею [64]
Акції та звернення [63]
16 днів проти насильства [21]
Всесвітня кампанія
100-річчя 8 березня [7]
Жіночі сторінки історії [10]
календар знаменних та пам’ятних дат
Новини Всеукраїнської мережі Центрів гендерної освіти ВНЗ [46]

Пошук

Вхід на сайт

Календар

«  Червень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Статистика


Онлайн всього: 9
Гостей: 9
Користувачів: 0