Каталог статей


"Чоловічий" бізнес з "жіночим" дотиком

Що намалює уява пересічного громадянина при виразі  "виробництво опалювального обладнання"?

    Мужніх керівників-чоловіків і таких же мужніх працівників: зварювальників, монтажників, штампувальників, стропальників.

   І чи є в уяві місце жінці в такому, суто чоловічому (завдяки стереотипам), бізнесі?

    А насправді, жінки дійсно працюють на подібних підприємствах, і працюють вдало.

   Аліна Кунденко – заступниця директора ПП «Альтеп-Центр», щаслива дружина і мама двох діточок.

 ПП «Альтеп-Центр»  – це в деякому сенсі сімейний бізнес, тому що керує підприємством чоловік Аліни, Микола.

Аліна – вродлива, тендітна жінка. І тим більше важко уявити, згадуючи стереотипи суспільства, що тендітна жінка може керувати в такому серйозному напрямку, як виробництво опалювального обладнання, енергонезалежність та енергоефективність.

Але Аліну приємно слухати, коли вона розповідає про улюблену справу, вона легко і фахово оперує технічними термінами. І всі складні поняття стають такими простими і зрозумілими...

Справді, можна заслухатись...

 Також Аліна – кандидат економічних наук, доцент, автор понад 60 наукових робіт,  Лауреат Чернігівського міського конкурсу "Жінка року-2018", засновниця проекту жіночого розвитку «Лілея». Свого часу працювала в Чернігівському інституті економіки і управління, потім – в Чернігівському Національному технологічному університеті, була заступником декана.

В певний момент Аліна зрозуміла, що теоретичні знання, напрацьовані в стінах навчальних закладів, потребують практичного втілення безпосередньо на практиці, на підприємстві. І підкреслює, що на той час зрозуміла, що чоловіку необхідна її підтримка на підприємстві.

"Сімейний бізнес – це більш надійна ланка, яка також дає свої гарні результати", – каже Аліна, і додає, – "Крім того, є особливості роботи чоловіка і жінки".

Аліна систематично працює над тим, щоб компанія забезпечувала енергонезалежність та енергоефективність країни, комфорт та безпеку споживачів.  На підприємстві Аліна активно займається розвитком бізнес-системи, виробництва, соціальними проектами.  Велика заслуга Аліни в становленні гендерної рівності полягає в тому, що вона особливу увагу приділяє розвитку жінки як професіонала та особистості.

Неодноразово Аліна проводила презентації власних наробок на жіночих конференціх, форумах, проводила прес-тури на підприємстві для представників ЗМІ, організовувала зустрічі з обміну досвідом.

 Аліна розповіла, які прогами існують на підприємстві:

"З метою пропаганди здорового способу життя на підприємстві проводять спортивні заняття для чоловіків і жінок з футболу, волейболу, тенісу. Раз на місяць працівникам замовляють баню, де вони можуть відпочити, зняти втому і прийти оновленими на роботу.

Команди підприємства беруть участь у бізнес-спартакіадах. Участь у спартакіадах дуже зміцнює команду, після змагань колектив працює набагато ефективніше і відданіше. Приймали участь працівники і працівниці підприємства і у змаганнях на драгонботах. Але жінки, хоч і примали участь у заходах зі здорового способу життя, проте завжди не так активно відкликались на участь у спортивних заходах. Це було пов'язано з додатковими господарськими і сімейним  клопотами, які суспільство традиіційно покладає на жіночі плечі. Працівницям складніше було прийти на тренування чи регулярно їх відвідувати через те, що, наприклад, треба готувати дома вечерю, чи вчити уроки з дітьми".

Таким чином Аліна зрозуміла, що жінки потребують додаткової уваги для повноцінної соціальної реалізації. Жінці потрібно створити умови, щоб вона повноцінно розвивалась.

 В штаті підприємства жінки складають 20 %. І жінки займають будь-які посади на підприємстві, приймають участь у будь-яких процесах на підприємстві.

 Сучасна філософія бізнесу, зі слів Аліни Кунденко, стверджує, що наразі немає різниці між чоловіком і жінкою на підприємстві, є ефективний працівник, який є носієм компетенцій, який буде розвиватись.

Це чудово, вважає Аліна Кунденко. Але при цьому потрібно пам'ятати, що керівнику потрібно створити умови, в яких чоловік і жінка будуть абсолютно рівні і будуть просто носіями своїх компетенцій.

"У чоловіків і жінок різні моделі лідерства. Чоловіки обирають модель конкуренції, а жінки – модель партнерства. І це потрібно враховувати в тій ситуації, коли ми створюємо ефективні умови роботи," – каже Аліна Кунденко. 

Як бути, коли працівниця хоче реалізуватися і як дружина, і як мама, і не втратити жіночність? Аліна Кунденко вважає, що над цими питаннями повинен подумати перш за все керівник підприємства. 

"Саме керівник дає ті інструменти управління в бізнесі, які  в великій мірі повинні вирішити ці завдання. Чому потрібно це робити? Тому, що нам не потрібен просто працівник. Нам потрібен мотивований працівник, мотивована особистість, яка може бути дійсно продуктивною, натхненною і видавати гарний результат.

 У нас є різні підходи до мотивації.

Один з них складається з таких рівнів:

1. Найнижчий.

Стимул – гроші. Мені тут добре платять, буду тут працювати. Заплатять більше в іншому місці – піду працювати в інше місце.

2. Нижчий.

Стимул – особисті вигоди, умови роботи. Наприклад, робота знаходиться поряд з домом. Чи є службова розвозка. Чи керівництво надає службове авто. Чи гарний соціальний пакет. Чи будь-які інші вигоди.

Такі працівники, зазвичай, приходять не творити, а просто відробити, віддати свої знання і навички і  отримати навзаєм щось від компанії.

3. Середній.

Стимул – особисте переконання.

На цьому рівні знаходяться люди, які працюють на рівні особистого переконання. Це люди, які працюють за таким принципом – я прийшов на роботу, мене сприймають як професіонала, як людину з компетенціями, я і маю довести всім, що я дійсно знаю свою роботу і вмію її робити.

І якщо така людина не буде працювати ефективно, то, насамперед, вона впаде в своїх очах.

4. Найвищий рівень мотивації. 

Стимул – почуття обов'язку. 

Це ті працівники, які розуміють, що досягнення особистих цілей залежить від досягнень цілей компанії. Які пов'язують свій розвиток і свої досягнення з розвитком компанії. Це найкращі працівники для підприємства. Такі люди дуже бажають творити. І це бажання творити вони переносять в бізнес-систему.

Тому ми повинні максимально працювати для того, щоб вмотивовувати жінку. Мотивована жінка – вона натхненна, вона прагне творити, вона задоволена собою і своєю працєю. Зрештою, вона може видавати і кращий продукт для підприємства.

Розвиток жінки ми повинні здійснювати з врахуванням властивостей, які надала жінці сама природа – терплячість, гнучкість, красномовність, багатозадачність, акуратність, комунікабельність, кропітливість.

Для того, шоб ми забезпечили розвиток жінки на своєму підприємстві ми створили систему інструментів, які дозволяють впоратись з усіма особливостями. Користуючись цими інструментами, і чоловіки і жінки на підприємстві можуть відчувати себе просто професіоналами, які приймають участь у бізнес-процесах.

 Це такі інструменти:

  1. Інструменти планування. Планування у нас відбувається виходячи з набору стратегій компанії. Ми маємо стратегічний план розвитку компанії, який ми деталізуємо на тактичний і оперативний рівні. Кожен працівник у нас має щотижневий план роботи.
  2. Інструменти мотивації. Мотивація у нас викладається в корпоративному Кодексі компанії. Є матеріальна і нематеріальна мотивація.
  3. Інструменти контролю. Це контроль офісних процесів та контроль на різних стадіях виробництва.
  4. Інструменти координації. Вони чітко прописані – щоденні, щотижневі. Ефективність координації ми забезпечуємо шляхом використання письмових комункацій.
  5. Інструменти організації.  Перш за все це – чітко розроблена організаційна структура компанії. Всі працівники на своїх робочих місцях мають папку штатного співробітника і папку посади.

На підприємстві багато уваги приділяється побудові ефективної команди (тімбілдінгу). Для цього  проводяться ефективні координації, тренінги,  корпоративні заходи, формуються стійки та сильні команди з чоловіків та жінок.

Якщо говорити про напрямок поєднання жіночого і професійного, то для цього на нашому підприємстві  на початку 2019 року запроваджено проект жіночого розвитку "Лілея".

Метою проекту є розвиток жінки як професіонала, як громадського діяча, як ососбистості, як творчої людини, що має свої хоббі, для того, щоб більше мотивувати жінку, забезпечити її задоволення від роботи і підвищити продуктивність праці. 

Проект жіночого розвитку у нас працює за 4-ма напрямками.

Перший напрямок: розвиток жінки як професіонала. Ми розвиваємо жінок шляхом підвищення кваліфікації, шляхом розробки і впровадженя індивідуальних програм розвитку, шляхом проведення треніінгів та семінарів.

 Другий напрямок: розвиток жінки як громадського діяча. Ми максимально намагаємось залучати жінок до участі у громадських проектах, у благодійних проектах, у корпоративних заходах. Ми відвідуємо заклади для дітей, наприклад, реабілітаційний центр в Хмільниці. Ми поздоровляємо дітей з Днем знань, Днем Захисту прав дитини, з Новим роком.

Третій напрямок: розвиток дружин працівників підприємства. Ми спрямовуємо зусилля не лише на розвиток жінок, що працюють на підприємстві, але й намагаємось згуртовувати родини працівників підприємства. До заходів ми залучаємо дружин і дітей працівників підприємства. Одного разу ми зрозуміли, що дружини і діти працівників підприємства не до кінця розуміють специфіку роботи нашого підприємства: чим же саме займається на роботі їх тато, їх годувальник. Просто він іде кудись зранку, заробляє гроші і повертається ввечорі. Ми вирішили провести День Матері. Ми запросили дружин і дітей працівників підприємства. Ми провели екскурсію по виробництву. Для цього ми повністю зупинили виробництво. Працював лише робот, який пензликом малювава образ Мадони, яка тримає на руках дитину. Зазвичай цей робот задіяний при зварюванні котлів, але на час заходу ми запрограмували його на інші дії.

Завдяки екскурсії по підприємству і дружини, і діти почали більше розуміти, де працюють їх татусі, і що вони не просто "возяться з залізяками", а допомагають своїми діями нести тепло в хату, в школу, в садочок, в лікарню. І їх робота дуже важлива і потрібна людям.

Четвертий напрямок: залучення до гуртків і секцій.

Розвиток жінки на підприємстві ми також забезпечуємо шляхом залучення її до різноманітних гуртів. Наприклад, це гурток східних танців, секція волейболу, секція тенісу.

Розвиток жінки як особистості – це те, що захоплює наших жінок найбільше. Ми запрошуємо для лекцій дієтологів, візажистів, фейсбілдерів, тренерів з особистісного розвитку. Неодноразово робили фотосесії.

 Ми спеціально провели аналіз, щоб дізнатись, які результати дав проект за 9-ть місяців реалізації. І чи варто продовжувати цей проект.

 Ми провели опитування. Виявилось, що 74 % жінок втілюють отриману інформацію в життя.

91 % підтвердили, що інформація подається тренерами дуже цікаво. 60 % сказали, що заходи в межах проекту "Лілея" дозволяють їм особисто розвиватись.

Ми задали питання: "А як часто подібні заходи ви відвідуєте самостійно?"

І почули відповідь: "Взагалі не відвідуємо. В основному заважає побут". 

Ми зрозуміли, що проект "Лілея" дуже важливий, і тому, звичайно, наш проект матиме продовження.

Наразі ми вже співпрацюємо з торгово-промисловою палатою, яка дозволяє нам розвиватись і в напрямку міжнародного співробітництва та реалізації міжнародних проектів.

Кожного дня і кожної години ми доносимо до наших співробітниць, що бути чарівною – це дуже сучасно", – каже Аліна Кунденко.



Джерело: https://rezolucia1325.blogspot.com/2019/10/blog-post_14.html
Категорія: Ґендерна журналістика | Додав: dvm (27.05.2020)
Переглядів: 532 | Рейтинг: 0.0/0