Більше 700 представників з близько 80 країн світу зібрались на початку грудня цього року на першій Всесвітній конференції з грудного вигодовування у м.Делі (Індія). Єдиною учасницею цього заходу від України стала членкиня Міжнародної мережі дій в сфері дитячого харчування (IBFAN), фахівець Гендерного центру Сумського державного універистету Юлія Савельєва.
Головне повідомлення конференції - «Малюки потребують МАМИНОГО молока, а не штучно виробленого» (‘Babies Need Mom-made, Not Man-made’). Організували конференцію учасники Глобальної ініціативи з грудного вигодовування для виживання дитини (GBIC) за підтримки всесвітніх лідерів у боротьбі за права жінок, дітей та сімей в цілому. Конференція проводилась задля того, щоб підкреслити необхідність підсилення підтримки жінок та сімей в кращих практиках вигодовування дітей грудного та раннього віку, задля того, щоб країни могли виконати Цілі розвитку тисячоліття ООН (Millennium Development Goals), а саме - скоротити дитячу та материнську смертність. Для цього Всесвітньою організацією охорони здоров’я та Дитячим Фондом ООН запропоновано дотримання наступних принципів - початок грудного вигодовування протягом першої години після народження дитини, виключно грудне вигодовування протягом перших шести місяців життя, введення прикорму з 6-и місяців паралельно з продовженням грудного вигодовування. Учасники конференції впевнені, що об’єднання зусиль всіх секторів, зацікавлених у благополуччі дітей та матерів, є початком значного кроку в напрямку поширення грудного вигодовування у всьому світі. Бо мова йде про найважливіше – збереження дитячого життя, здоров'я і розвитку.
Юлія Савельєва зазначає: «На сьогодні найбільшим конкурентом грудного вигодовування являється індустрія дитячого харчування, яка формує та підтримує невпевненість молодих матерів у здатності вигодувати свого малюка груддю. В той же час я переконана, що кожна мама хотіла б, щоб дитина обіймала саме її, а не пляшечку із замінником грудного молока. Тож всім нам потрібно створити умови, за яких жоден малюк, жодна мама не будуть позбавлені переваг грудного вигодовування. Свій вклад у досягнення цієї мети робить і наш гендерний центр, поширюючи ініціативу «Заклад, дружній до сім’ї». На жаль, Україна досі не має законодавства, яке б забороняло будь-яку рекламу замінників грудного молока. Наразі має місце практика гламуризації штучного способу вигодовування малюків – реклама рясніє ідеалізуючими зображеннями малюків, вигодуваних сумішами та промислово виготовленим дитячим харчуванням. При цьому зовсім не згадуються ризики, пов’язані з таким способом харчування. Ми маємо нарешті стати на захист малюків, жінок, сімей від реклами, яка вводить в оману. Приєднуйтесь до наших зусиль!»
|