17:26 На базі НВК №10 «ЗНЗ-ДНЗ» м. Лозова відбулося відкриття першої в Харківській області кафедри ґендерночутливих технологій в освіті | |
Центри ґендерної освіти у ВНЗ, що проводять свою роботу в рамках проекту «Створення Центру ґендерної освіти у ВНЗ – перший крок до впровадження ґендерних підходів у систему вищої освіти», виходять за межі власних вишів з новими ініціативами щодо впровадження ґендерних підходів в систему освіти. Одним із перших таких проектів стало створення кафедри ґендерночутливих технологій в освіті Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди за участі Ґендерного центру у рамках напряму «Університетська кафедра в школі». Метою проекту, який був одностайно підтриманий колективом Лозівського НВК №10 на чолі із директором В. М. Бондаренком та Відділом освіти Лозівської міської ради Харківської області, є створення пілотної моделі ґендерночутливого навчального закладу та сприяння розбудові ґендерночутливого освітнього простору в Україні. 25 березня 2013 р. в НВК №10 «ЗНЗ-ДНЗ» м. Лозова відбулося розширене засідання новоствореної кафедри, основним питанням порядку денного якого стало стратегічне планування подальшої діяльності і окреслення напрямів роботи зі створення в Лозівському навчально-виховному комплексі №10 ґендерночутливого освітнього простору. До участі в засіданні були запрошені експертки з ґендерної політики, представництво закладів освіти Харкова, ЗМІ. Учасники й учасниці засідання ознайомилися з міжнародним та національним законодавством та міжнародними зобов’язаннями України у сфері забезпечення ґендерної рівності, а також із системою роботи щодо впровадження державної ґендерної політики в Харківській області, яку здійснює Департамент у справах сім’ї, молоді та спорту ХОДА, Харківський обласний центр молоді та Обласний ґендерний ресурсний центр. У формі групової роботи під час зустрічі було визначено основні напрями діяльності, серед яких робота з педагогічним та учнівським колективом, батьківством та технічним персоналом НВК, навчальні та виховні заходи, заходи щодо аудиту навчального закладу. Усі були одностайні в тому, що тільки системна робота має привести до бажаних результатів – підвищення ґендерної чутливості та компетентності як педагогічного, так і учнівського колективу НВК. Інформаційно-методичну підтримку проекту здійснюватиме Обласний ґендерний ресурсний центр». На жаль, як це часто буває, автори сюжету вклали своє власне розуміння тих процесів, що відбуватимуться у ЛНВК №10. Насправді, основною метою не є навчання дівчат столярній справі, а хлопчиків шиттю та готуванню їжі. Ідеться про комплексний особисто-орієнтований підхід до кожної дитини, створення умов для рівної реалізації власного творчого потенціалу кожної дитини, незалежно від її статі. Проект «Створення Центру ґендерної освіти у ВНЗ – перший крок до впровадження ґендерних підходів у систему вищої освіти» реалізується у Харкові Обласним ґендерним ресурсним центром у партнерстві із представництвом Фонду імені Фрідріха Еберта. В Харківській області велику підтримку проекту надає Департамент у справах сім’ї, молоді та спорту ХОДА та Харківський обласний центр молоді. На сьогодні у Всеукраїнську мережу, створену в рамках проекту входять ґендерні центри, кафедри та лабораторії 22 ВНЗ різних міст України. | |
|
Всього коментарів: 0 | |
Категорії розділу | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
|
Пошук |
---|
Вхід на сайт |
---|
Календар |
---|
Статистика |
---|