Як
впроваджувати гендерні підходи в навчальні програми та щоденну роботу ВНЗ 26-27 вересня у СумДУ відбувся науково-практичний
семінар «Впровадження ґендерних підходів
в навчальні програми та щоденну роботу ВНЗ», організаторами якого виступили Ґендерний
ресурсний центр СумДУ, представництво
Фонду імені Ф. Еберта в Україні та Всеукраїнська мережа центрів ґендерної
освіти ВНЗ. Символічним стало проведення заходу в межах двох визначних для
організаторів подій - Тижня відкритих дверей ініціативи «Заклад, дружній до сім’ї»
у СумДУ та Тижня німецької культури в Україні. Метою
семінару став пошук дієвих механізмів включення ґендерного компоненту у діяльність вищих навчальних
закладів. Адже на сьогодні існуюча мережа центрів ґендерної освіти ВНЗ має справу з утіленням поки що
інноваційних для нашої країни
гендерно-чутливих практик і підходів. Через це виникає постійна необхідність
вивчення та апробації стратегій, які доводять свою важливість, доцільність,
затребуваність в умовах модернізації освіти. Учасники
та учасниці семінару, які завітали до СумДУ з різних куточків України, мали
змогу ознайомитись з досвідом ґендерночутливої ініціативи СумДУ – «Заклад, дружній до сім’ї», представити
свої успішні практики, розробити власну пілотну програму втілення ґендерночутливих умов у ВНЗ, а також об’єднатися
задля проведення всеукраїнської
промоушен-кампанії «Ґендерночутливе середовище у ВНЗ». Запланована
надалі співпраця активістів та активісток Всеукраїнської мережі центрів ґендерної освіти ВНЗ обіцяє початок нового етапу
роботи освітян, які імплементують ідеї рівності та справедливості. Серед
визначених на семінарі завдань – розвиток мережі центрів, впровадження ґендерночутливих ініціатив у щоденну роботу ВНЗ, лобіювання
програм сприяння конкурентоспроможності молодих сімей/матерів на ринку праці.
Місце СумДУ у цьому процесі перетворень вже добре визначилось – наближення
освітнього простору до реалій професійного життя, проведення
просвітницько-мотиваційної кампанії щодо втілення ґендерночутливих ініціатив на рівні адміністрації
інших ВНЗ, а також розробка пропозицій зі створення державної ґендерночутливої програми для робітників з сімейними
зобов’язаннями. Вся ця діяльність знайшла підтвердження своєї ефективності
досвідом країн, які мають сталі традиції гуманізму та захисту прав людини. Ґендерночутливі
програми дій на рівні країни поліпшують
якість життя не лише жінок, а й сімей в цілому, сприяючи цілям економічного
процвітання та соціального благополуччя. http://leleka.sumdu.edu.ua/uk/news/216-yak-vprovadzhuvati-genderni-pidkhodi-v-navchalni-programi-ta-shchodennu-robotu-vnz.html |